Masz konta? Zaloguj się

Często zadawane pytania (FAQ)


Masz jakiś problem lub pytanie? Tutaj znajdziesz odpowiedzi na często zadawane pytania.

Ogólne informacje

Jak się zarejestrować na fasole.pl?
Aby uzyskać dostęp do działu użytkownika i swojego fasolkowego konta, należy się zarejestrować. Rejestracja jest zadarmo i nie trzeba pokrywać żadnych ukrytych opłat. Tak wygląda formularz rejestracyjny nowego konta fasolkowego:
Wzór: Formularz rejestracyjny nowego konta fasolkowego - krok nr. 1
Objaśnienia do formularza rejestracyjnego:
Imię i Nazwisko - imię właściciela konta
E-mail - Twój aktualny adres e-mailowy, który jest identyfikatorem konta. Na ten adres zostanie wysłane hasło.
Ulica, Miasto, Kod pocztowy - adres, na który będą przysyłane rzeczy kupione za fasole
Fasole mi polecił - jeżeli fasole polecił Ci np. Twój znajomy, wpisz jego e-mailowy adres. Dostanie on wtedy od nas 10 fasolek. Nieobowiązkowe.

Po wypełnieniu formularza naciśnij przycisk "Dalej". Pojawi się wtedy ta strona:
Wzór: Formularz rejestracyjny nowego konta fasolkowego - krok nr. 2
Dokładnie sprawdź wypełnione dane (przedewszystkim adres e-mailowy). Jeżeli chcesz poprawić dane, naciśnij przycisk "Wstecz". Potem należy przeczytać "Regulamin korzystania z www.fasole.pl". Jeżeli akceptujesz regulamin, kliknij w pole "Akceptuje" i naciśnij przycisk "Wyślij". Na Twój adres e-mailowy zostanie wysłane hasło potrzebne do zalogowania. Hasło później można kiedykolwiek zmienić (zobacz: Czy mogę zmienić hasło lub mój e-mail?)


Mogę się zarejestrować, jeżeli mieszkam za granicą?
Niestety nie, zakupione rzeczy za fasole nie możemy wysyłać za granicę. Dlatego musisz mieć jakiś adres w Polsce, gdzie będziemy mogli Ci wysłać produkty. Rejestracje z zagranicznymi adresami będą usuwane.


Chcę się zarejestrować drugi raz, ale nie mogę użyć swojego e-maila
Jeżeli nie udało Ci się zarejestrować drugi raz, musiałeś złamać Regulamin korzystania z www.fasole.pl. W tej sytuacji użyj inny adres e-mailowy. Jeżeli chcesz zmienić adres zamieszkania, zobacz: Czy mogę zmienić swój adres zamieszkania, który wpisałem przy rejestracji?.


Jak się zalogować?
Formularz do zalogowaniaJeżeli chcesz uzyskać dostęp do swojego konta na fasole.pl, musisz się najpierw zalogować. Aby poprawnie się zalogować, należy mieć włączoną funkcję Cookies, którą możesz ustawić w swojej przeglądarce. Na stronie głównej fasole.pl wpisz do formularza swój adres e-mailowy (który wpisałeś podczas rejestracji) i hasło. Potwierdź klikając na "OK". Jeżeli wpisałeś poprawne dane, zostaniesz zalogowany.
Aby zalogować się na swoje konto fasolkowe należy mieć włączone Cookies w swojej przeglądarce. Poradnik jak ustawić tę funkcję znajdziesz tu


Czy mogę zmienić hasło lub mój e-mail?
Oczywiście swoje hasło lub adres e-mailowy można w każdym momencie zmienić. Wystarczy kliknąć na link "Ustawienia konta". W formularzu zmień dane i naciśnij przycisk "Zapisz". Uwaga! Jeżeli zmienisz adres e-mailowy, system wygeneruje Ci nowe hasło, które Ci prześle na nowy adres e-mailowy. Od tej chwili będziesz musiał logować sie z nowym hasłem. Dlatego podaj istniejący adres i uważaj na literówki itp. Nie podawaj adresu swojego telefonu komórkowego. Operatorzy nie dostarczą Ci naszych wiadomości.


Czy mogę zmienić swój adres zamieszkania, który wpisałem przy rejestracji?
Zmienić Twój adres zamieszkania może tylko nasz administrator. Dlatego musisz napisać Podanie o zmianę adresu zamieszkania. Podanie wyślij z tego formularza. Prosimy, aby takie zmiany były ostatecznością.


Chcę usunąć konto na fasole.pl
Swoje konto na serwerze fasole.pl możesz kiedykolwiek usunąć. Wystarczy wysłać podanie o usunięcie konta z tego samego adresu, z którego korzystałeś w systemie fasole.pl + do podania dodać hasło, na które się logowałeś. Podanie wyślij pod adres info@fasole.pl. Twoje konto zostanie definitywnie usuniętę. W bazie danych zostanie tylko Twój adres e-mailowy, który służy do indentyfikacji usuniętego konta. Oczywiście żadne reklamy nie będą rozsyłane.


Zbieranie i wydawanie fasolek

Jak się zbiera fasolki?
Wzór obrazku zbieraniaNa stronach serwerów, które prowadzą kampanię fasolową, musisz znaleźć taki obrazek. Po naciśnięciu na "zbieraj" wyskoczy nowe okienko*, w którym zostaniesz poinformowany o tym, że fasole zostały dodane do Twojego konta. Przelew jest automatyczny. Tak najczęściej zbiera się fasole za odwiedzanie stron. W niektórych kampaniach fasole możesz zyskać w inny sposób (np. za rejestrację lub za pomocą sms kuponu). Dlatego czytaj uważnie informacje o kampaniach, bo tam są napisane zasady zbierania fasoli.

* Jeżeli nie pojawi Ci się okienko, wtedy prawdopodobnie masz zakazane wyświetalanie "wyskakujących okien" w Twojej przeglądarce. Informacje jak to zmienić znajdziesz tu.


Czy zbieranie fasoli jest ograniczone czasowo? Jak często mogę je zbierać?
Tak, zbieranie fasoli jest czasowo ograniczone. Spójrz na listę kampanii na stronie Zbieraj fasole, tam znajdziesz informację, o czasowym ograniczeniu zbierania fasoli. Strony proponują fasole np. 1x na godzinę, 1x dziennie lub tylko raz (za jedno odwiedzenie).


Nie mogę znaleźć fasole
Fasole proponowane za odwiedzanie strony WWW nie muszą znajdować się tylko na stronie głównej, na którą prowadzi link kampanii. Bardzo często fasole ukryte są w innych częściach strony. Jeżeli fasolki są gdzieś ukryte, informacja ta jest umieszczona w opisie kampanii lub bezpośrednio na stronie. Jeżeli chcesz je znaleźć, musisz odwiedzić też inne strony. Jeżeli masz 100 procentową pewność, że fasoli na stronie w ogóle nie ma, skontaktuj się z nami i napisz negatywną ocenę kampanii. W kampaniach za rejestrację lub zakup nie pojawia się obrazek na stronie WWW, ale fasole dostajesz od administratora np. po kontroli Twojej rejestracji bądź zakupu.


Na stronach pisze, że nie jestem zalogowany i nie mogę zbierać fasoli
Dla prawidłowego działania systemu musisz mieć zainstalowany javascript i włączone cookies. Jak włączyć?:
Internet explorer (polska wersja) - W menu "Narzędzia" wybierz "Opcje internetowe", potem wybierz zakładkę "Zabezpieczenia" i ustaw poziom zabezpieczenia na średni, naciśnij "OK".
Internet explorer (angielska wersja) - W menu "Tools" wybierz "Internet options", potem wybierz zakładkę "Security" i ustaw poziom zabezpieczenia na Medium, naciśnij "OK".
Netscape - Edit, Preferences, Advanced, Enable JavaScript a Accept all cookies, lub Accept only cookies that get send back to originating server

Jeżeli masz włączony javascript i cookies, spróbuj tej opcji (działa dla IE):
- Narzędzia - Opcje internetowe
- Tymczasowe pliki internetowe - Usuń pliki potem Ustawienia - Wyświetlij
- pliki i tam usuń Cookie: TwójLogin@www.fasole.pl lub usuń to wszystko.


Co dokładnie znaczą różne typy kampanii?
Podzielenie na typy kampanii jest zrobione po to, aby użytkownicy byli poinformowani, co mają dokładnie zrobić, aby zebrać fasole.
    Typy kampanii zbierania:
  • Odwiedzanie - za odwiedzanie stron WWW
  • Udział - za udział w sondach, ankietach, napisanie ogłoszenia, itp.
  • Rejestracja - za rejestrację na stronie, dopisanie się do mailingu, wypełnienie danych osobowych
  • Zakup - za zakup jakiegoś towaru
  • Inne - za wszystkie inne rzeczy


Co to są kategorie kampanii?
Podzielenie do kategorii oznacza, że kampanie rozdzielone są wg. podobnej tematyki. Jeżeli chcesz sobie kupić np. piłkę, kliknij na link "Wydawaj fasole" i wybierz kategorię "Sport". Pojawi się wtedy lista kampanii o tej tematyce. Kampanie możecie dzielić i wg. innych danych (np. Od najnowszych czy też zbieranie 1x na godzinę).


Gdzie mogę znaleźć listę kampanii, w których mogę wziąć udział?
W górnym menu zawsze znajdziesz link Zbieraj fasole i Wydawaj fasole. W listach kampanii są podane informacje o nazwie kampanii, pozycji, ocenie, informacje o kampanii i informacje o firmie. Każdą kampanię możesz ocenić, zobacz: Ocena kampanii.
Obr. - górna listwa


Nie mogę znaleźć w liście kampanii kampanię, która wcześniej tam była
Jeżeli nie możesz znaleźć starszej kampanii jest bardzo prawdopodobne, że została usunięta bądź ukończona. Wtedy niepotrzebne jest wysyłanie maili z pytaniami lub żądać fasole.


Fasole nie są dodawane do mojego konta
W niektórych kampaniach fasole przypisywane są po jakimś czasie np. do 5 dni. Fasole wtedy przypisuje administrator strony ręcznie (np. po kontroli wypełnionych danych, po ukończeniu zakupu, itd.) Zawsze sprawdź opis kampanii.

Fasole też nie dostaniesz, jeżeli nie spełnisz zasad kampanii. Wcześniej zanim wyślesz pytanie dlaczego nie dostałeś fasoli, przeczytaj sobie jeszcze raz zasady kampanii i sprawdź, czy naprawdę się z nich wywiązałeś. Jeżeli wystąpił jakiś błąd, poinformuj nas o tym. FASOLE.pl uwzględnia tylko techniczne błędy a nie zasady kamapnii.


Przy próbie zbierania pojawia się błąd
W tej sytuacji prosimy o wysłanie nam tego błędu z informacjami: jakiej przeglądarki i system operacyjny używasz. Wyślij to na ten mail: info@fasole.pl. Im więcej informacji otrzymamy, tym szybciej i łatwiej problem zlikwidujemy.


Czy mogę zbierać na konto innej osoby? Czy mogę używać więcej kont?
W żadnym wypadku. Jeżeli będziesz zbierał fasole na swoje i inne konta, wszystkie konta zostaną natychmiast usunięte. Każdy użytkownik może zbierać fasole na swoje konto przez surfowanie po Internecie. Zakazane jest zakładanie więcej kont na jednym komputerze np. dla swojej rodziny i zbieranie za nich.

Uwaga, w tej kwesti działamy bardzo skutecznie i w razie oszustwa Twoje fasole z konta zostaną usunięte. Kontrolujemy też bardzo dawne transakcje.


Co się stanie, jeżeli będę zbierał na więcej kont np. mojej rodziny?
Nawet w sytuacji, kiedy konta będą zarejestrowane na inne osoby a będą zbierane przez Tą samą osobę, łamiesz tym regulamin i wszystkie konta zostaną usunięte. Jeżeli nie chcesz, aby Twoje konto zostało usunięte, musisz akcetpować regulamin i zbierać fasole tylko własnym surfowaniem w Internecie. Na tego typu oszustwa administratorzy serwera robią kontrole bardzo często. Zbieranie za pomocą sms-kuponów jest na innych zasadach.


Oszustwa przy zbieraniu
Jest wiele sposobów, po jakich można sprawdzić, czy naprawdę odwiedzałeś strony, gdzie zbierasz fasole. Kontrolujemy też, czy jeden użytkownik zebrał fasole na więcej kont. W żadnym wypadku nie polecamy prób oszukiwania, ponieważ możesz stracić wszystkie dotychczas zebrane fasole.

Fasole nie mogą być zebrane ze stron zachowanych na dysku twardym, jedyną możliwością jest użycie przeglądarki w trybie online. Jeżeli z komputera korzysta więcej osób, należy zachować godzinę przerwy pomiędzy zbieraniem na różne konta.



Nie wiem jak wydawać fasole
Obr. - Kampania sprzedażyZ listy kampanii na stronie Wydawaj fasole wybierz odpowiednią ofertę/produkt. Po tym pojawisz się na stronie z możliwością zamówienia produktu. Na tej stronie jest pomarańczowy formularz, który musisz dokładnie wypełnić. Jeżeli widzisz pole Kod/opis, wtedy wpisz dokładne informację (np. jaki rozmiar koszulki zamawiasz).
Po naciśnięciu przycisku OK pojawi się potwierdzający formularz:
Obr. - Kampania sprzedaży - dokończenie zamówienia

Dokładnie sprawdź wszystkie dane. Jeżeli masz podany zły adres zamieszkania, przejdź do Ustawienia konta. Warto wypełnić kontakt telefoniczny, który ułatwi komunikację między Tobą a sprzedawcą. Po naciśnięciu przycisku "Wyślij" zamówienie natychmiast zostało wysłane do sprzedawcy. Jak sprzedawca zaakceptuje zamówienie, otrzymasz wiadomość potwierdzającą z terminem, w którym otrzymasz zamówiony produkt. Twoje zamówienie możesz zobaczyć na Stan konta z datą akceptacji. Sprzedawca może Twoje zamówienie odrzucić (np. kiedy skończy się produkt), wtedy fasole zostają spowrotem przelane na Twoje konto. Jeżeli sprzedawca nie zaakceptuje lub odrzuci Twojego zamówienia do jednego miesiąca, zamówienie jest automatycznie odrzucone i fasole zostają spowrotem przelane na Twoje konto. Uwaga, formularz do zamówień nie wypełniaj na innych stronach! Jeżeli coś wydaje Ci się podejrzane, odrazu nas kontaktuj.


Nie otrzymałem produktu, który zakupiłem za fasole
Najpierw skontaktuj się ze sprzedawcą, który oferował towar. Dane kontaktowe z e-mailem najczęściej znajdziecie na jego stronie WWW, gdzie towar był zamawiany i w e-mailu potwierdzającym zamówienie. FASOLE.pl współpracują z firmami , które proponują towary w swoich kampaniach. Jeżeli sprzedawca nie reaguje na e-maile lub inny kontakt, prosimy o przesłanie jak najwięcej informacji, abyśmy mogli Ci w tej sprawie pomóc. Zanim jednak napiszesz do nas, spróbuj dogadać się ze sprzedawcą. Problemy są często wynikiem nieporozumienia lub złej komunikacji.

Wszelką naszą rozmowę mailową proszę zostawiać do wglądu. Bardzo nam to pomoże w szybkim rozwiązaniu problemu.


Co to jest sms kupon? Jak go można wykorzystać?
Kupony to nic innego jak bon na fasole. Taki kupon możesz wymienić na fasole. Jeżeli dostałeś taki kupon, możesz go wymienić na www.fasole.pl
Obr. - górna listwa


Inne pytania

Ocenianie kampanii
Każdą kampanię możesz ocenić. Twórca kampanii przez to otrzyma informację jak Ci się ona podoba. Kampanie są uporządkowane od najwyżej po najniżej ocenianą. Opinia nie może zawierać wulgaryzmów. Negatywne oceny dają sygnał, że kampania powinna zniknąć lub się poprawić. Dlatego negatywne oceny pisz, kiedy jesteś naprawdę z niej niezadowolony. Powodem nie jest np. zmiana ilości rozdawanych fasoli. Dzięki negatywnym opiniom pomagacie nam namierzyć różnych oszustów chcących wykorzystać Fasole.pl.

Każdą kampanię można ocenić jeden raz, ale zawsze swoją ocenę możesz zmienić. Np. jeżeli wyrazisz negatywną opinię o kampanii, bo jej twórca podał zły link, jej całkowita ocena = -1. Twórca błąd naprawia i kampania funkcjonuje. Ponieważ teraz jest wszystko w porządku, zmienisz swoją ocenę na pozytywną (ew. neutralną). Całkowita ocena = +1 (ew. 0).


Czym jest i do czego służy fasolkowy profil? Jak go mogę założyć?
Każdy užytkownik ma swój nick i avatar na forum dyskusyjnym. Po kliknięciu na avatar pojawi się tzw. fasolkowy profil (www strona z informacjami o użytkowniku). Jest to strona, na której możesz sobie ustawić swojego avatara, duży obrazek na profilu, Twoje ulubione strony, jakąkolwiek informacje o Tobie lub wiadomość powitalną. W profilu znajdziesz też swoją skrzynkę, na którą będziesz dostawał wiadomości od innych użytkowników.


Ocenianie użytkowników. Co to jest "ranking popularności"?
Obr. - ocena użytkownikaKażdy ma możliwość ocenić (pozytywnie lub negatywnie) pozostałych użytkowników dzięki tzw. rankingowi popularności. Ranking popularności jest różnicą między pozytywnymi i negatywnymi głosami. Ta liczba jest pokazana przy nicku na forum dyskusyjnym i na fasolkowym profilu. Na profilu możesz sprawdzić, kto jak na Ciebie głosował. Jeżeli chcesz kogoś ocenić, kliknij na jego liczbę lub wejdź na jego profil (np. kliknięciem na jego nick) i kliknij na symbol + albo -, wg. Twojego zdania. Maksymalna długość opinii to 250 znaków.


Co to jest forum dyskusyjne?
Forum dyskusyjne to miejsce na dyskusje między użytkownikami Fasole.pl. Każdy użytkownik może założyć swoją własną dyskusję (kliknij na "Fasolkowy profil", potem na "załóż nowe forum dyskusyjne", lub "Forum dyskusyjne" w górnym menu, "nowa dyskusja"). Fora dyskusyjne są podzielone na kategorie wg. tego, na jakie tematy się w nich dyskutuje (np. Biznes & Ekonomia, Miłość & Seks & Erotyka, Samochody apod.). Każdy użytkownik ma na forum swój nick i avatar. Po kliknięciu na avatar pojawi się tzw. fasolkowy profil.


Jak dodać post na forum?
Po udanym utworzeniu profilu możesz zacząć dyskutować. Wybierz sobie dyskusję, jaka najbardziej Cię interesuje. Kliknij na nazwę dyskusji. W górnej części jest niebieskie miejsce , do którego możesz napisać swojego posta. Napisz tekst i kliknij na przycisk "Nowy post/Odśwież".


Jak dodać forum między swoje ulubione?
Na swoim profilu masz możliwość zapisania swojej ulubionej dyskusji. Dodanie swojego ulubionego forum jest proste, wystarczy na stronie z dyskusją kliknąć "Dodaj to forum do ulubionych". Aby dodać forum, musisz być zalogowany, jeżeli chcesz usunąć jakieś forum z ulubionych, kliknij na "Ustawienia" na topie forum i w "Moje ulubione fora" na link "Usuń".


Nie rozumiem, jak działa lotto
Obr. - Formularz dla lottoKażdy użytkownik ma możliwość grać i wygrywać fasole. Po zalogowaniu klinij na link "Lotto". Pojawi się kupon, który musisz wypełnić. W kuponie zaznacz myszką 5 numerów, na które chcesz postawić, lub kliknij na przycisk "chybił/trafił". Uzupełnij pole o swój email i hasło. Potem kliknij na przycisk "Wyślij kupon". Na Twój adres przyjdzie e-mail potwierdzający wysłanie kuponu. Losowanie odbywa się codziennie o 20:00. Ostatni kupon jest przyjmowany 10 minut przed rozpoczęciem losowania. Jeżeli trafisz 2 numery wygrywasz 20 fasolek, za 3 numery 100 fasolek, za 4 numery 1000 fasolek a za 5 numerów wygrywasz kumulację (w przypadku trafienia 5 numerów przez kilku użytkowników, kumulacja dzieli się pomiędzy zwycięzców). Jeżeli wygrasz, otrzymasz e-mail z informacją o wygranej.